Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.provenance | CONICET | - |
dc.creator | Goldin, Andrea Paula | - |
dc.creator | Hermida, Maria Julia | - |
dc.creator | Shalóm, Diego Edgar | - |
dc.creator | Costa, Martín Elias | - |
dc.creator | Lopez Rosenfeld, Matías | - |
dc.creator | Segretin, María Soledad | - |
dc.creator | Fernandez Slezak, Diego | - |
dc.creator | Lipina, Sebastián Javier | - |
dc.creator | Sigman, Mariano | - |
dc.date | 2017-12-04T18:41:12Z | - |
dc.date | 2017-12-04T18:41:12Z | - |
dc.date | 2014-04 | - |
dc.date | 2017-06-09T14:16:44Z | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-29T15:39:00Z | - |
dc.date.available | 2019-04-29T15:39:00Z | - |
dc.date.issued | 2014-04 | - |
dc.identifier | Goldin, Andrea Paula; Hermida, Maria Julia; Shalóm, Diego Edgar; Costa, Martín Elias; Lopez Rosenfeld, Matías; et al.; Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention; National Academy Of Sciences; Proceedings Of The National Academy Of Sciences Of The United States Of America; 111; 17; 4-2014; 6443-6448 | - |
dc.identifier | 0027-8424 | - |
dc.identifier | http://hdl.handle.net/11336/29587 | - |
dc.identifier | CONICET Digital | - |
dc.identifier | CONICET | - |
dc.identifier.uri | http://rodna.bn.gov.ar:8080/jspui/handle/bnmm/298530 | - |
dc.description | Executive functions (EF) in children can be trained, but it remains unknown whether training-related benefits elicit far transfer to real-life situations. Here, we investigate whether a set of computerized games might yield near and far transfer on an experimental and an active control group of low-SES otherwise typically developing 6-y-olds in a 3-mo pretest–training–posttest design that was ecologically deployed (at school). The intervention elicits transfer to some (but not all) facets of executive function. These changes cascade to real-world measures of school performance. The intervention equalizes academic outcomes across children who regularly attend school and those who do not because of social and familiar circumstances. | - |
dc.description | Fil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina | - |
dc.description | Fil: Hermida, Maria Julia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina | - |
dc.description | Fil: Shalóm, Diego Edgar. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina | - |
dc.description | Fil: Costa, Martín Elias. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina | - |
dc.description | Fil: Lopez Rosenfeld, Matías. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina | - |
dc.description | Fil: Segretin, María Soledad. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina | - |
dc.description | Fil: Fernandez Slezak, Diego. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Computación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina | - |
dc.description | Fil: Lipina, Sebastián Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina. Universidad Nacional de San Martín; Argentina | - |
dc.description | Fil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.format | application/pdf | - |
dc.language | eng | - |
dc.publisher | National Academy Of Sciences | - |
dc.relation | info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1073/pnas.1320217111 | - |
dc.relation | info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.pnas.org/content/111/17/6443.abstract | - |
dc.relation | info:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4035955/ | - |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | - |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/ | - |
dc.source | reponame:CONICET Digital (CONICET) | - |
dc.source | instname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas | - |
dc.source | instacron:CONICET | - |
dc.source.uri | http://hdl.handle.net/11336/29587 | - |
dc.subject | COGNITIVE TRAINING INTERVENTION | - |
dc.subject | SCHOOL GAMES | - |
dc.subject | ATTENTION NETWORK TEST | - |
dc.subject | SCHOOL ATTENDANCE | - |
dc.subject | WORKING MEMORY | - |
dc.subject | Psicología | - |
dc.subject | Psicología | - |
dc.subject | CIENCIAS SOCIALES | - |
dc.title | Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
dc.type | info:ar-repo/semantics/articulo | - |
Aparece en las colecciones: | CONICET |
Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.