Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.provenanceCONICET-
dc.creatorGoldin, Andrea Paula-
dc.creatorHermida, Maria Julia-
dc.creatorShalóm, Diego Edgar-
dc.creatorCosta, Martín Elias-
dc.creatorLopez Rosenfeld, Matías-
dc.creatorSegretin, María Soledad-
dc.creatorFernandez Slezak, Diego-
dc.creatorLipina, Sebastián Javier-
dc.creatorSigman, Mariano-
dc.date2017-12-04T18:41:12Z-
dc.date2017-12-04T18:41:12Z-
dc.date2014-04-
dc.date2017-06-09T14:16:44Z-
dc.date.accessioned2019-04-29T15:39:00Z-
dc.date.available2019-04-29T15:39:00Z-
dc.date.issued2014-04-
dc.identifierGoldin, Andrea Paula; Hermida, Maria Julia; Shalóm, Diego Edgar; Costa, Martín Elias; Lopez Rosenfeld, Matías; et al.; Far transfer to language and math of a short software-based gaming intervention; National Academy Of Sciences; Proceedings Of The National Academy Of Sciences Of The United States Of America; 111; 17; 4-2014; 6443-6448-
dc.identifier0027-8424-
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11336/29587-
dc.identifierCONICET Digital-
dc.identifierCONICET-
dc.identifier.urihttp://rodna.bn.gov.ar:8080/jspui/handle/bnmm/298530-
dc.descriptionExecutive functions (EF) in children can be trained, but it remains unknown whether training-related benefits elicit far transfer to real-life situations. Here, we investigate whether a set of computerized games might yield near and far transfer on an experimental and an active control group of low-SES otherwise typically developing 6-y-olds in a 3-mo pretest–training–posttest design that was ecologically deployed (at school). The intervention elicits transfer to some (but not all) facets of executive function. These changes cascade to real-world measures of school performance. The intervention equalizes academic outcomes across children who regularly attend school and those who do not because of social and familiar circumstances.-
dc.descriptionFil: Goldin, Andrea Paula. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina-
dc.descriptionFil: Hermida, Maria Julia. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina-
dc.descriptionFil: Shalóm, Diego Edgar. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina-
dc.descriptionFil: Costa, Martín Elias. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina-
dc.descriptionFil: Lopez Rosenfeld, Matías. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina-
dc.descriptionFil: Segretin, María Soledad. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina-
dc.descriptionFil: Fernandez Slezak, Diego. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Computación; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina-
dc.descriptionFil: Lipina, Sebastián Javier. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Oficina de Coordinación Administrativa Parque Centenario. CEMIC-CONICET. Centro de Educaciones Médicas e Investigaciones Clínicas "Norberto Quirno". CEMIC-CONICET.; Argentina. Universidad Nacional de San Martín; Argentina-
dc.descriptionFil: Sigman, Mariano. Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales. Departamento de Física. Laboratorio de Neurociencia Integrativa; Argentina. Universidad Torcuato Di Tella; Argentina. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina-
dc.formatapplication/pdf-
dc.formatapplication/pdf-
dc.formatapplication/pdf-
dc.formatapplication/pdf-
dc.formatapplication/pdf-
dc.formatapplication/pdf-
dc.languageeng-
dc.publisherNational Academy Of Sciences-
dc.relationinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/http://dx.doi.org/10.1073/pnas.1320217111-
dc.relationinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/http://www.pnas.org/content/111/17/6443.abstract-
dc.relationinfo:eu-repo/semantics/altIdentifier/url/https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4035955/-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess-
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/ar/-
dc.sourcereponame:CONICET Digital (CONICET)-
dc.sourceinstname:Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas-
dc.sourceinstacron:CONICET-
dc.source.urihttp://hdl.handle.net/11336/29587-
dc.subjectCOGNITIVE TRAINING INTERVENTION-
dc.subjectSCHOOL GAMES-
dc.subjectATTENTION NETWORK TEST-
dc.subjectSCHOOL ATTENDANCE-
dc.subjectWORKING MEMORY-
dc.subjectPsicología-
dc.subjectPsicología-
dc.subjectCIENCIAS SOCIALES-
dc.titleFar transfer to language and math of a short software-based gaming intervention-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeinfo:ar-repo/semantics/articulo-
Aparece en las colecciones: CONICET

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.