Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.provenanceUniversidad de San Andrés-
dc.contributorRossi, Martín A.-
dc.creatorJorgensen, Axel-
dc.date.accessioned2018-05-04T16:52:38Z-
dc.date.accessioned2018-05-14T17:58:28Z-
dc.date.available2018-05-04T16:52:38Z-
dc.date.available2018-05-14T17:58:28Z-
dc.date.issued2015-11-23-
dc.identifier.urihttp://10.0.0.11:8080/jspui/handle/bnmm/55843-
dc.descriptionTrabajo de licenciatura --Universidad de San Andrés, 2015. Incluye referencias bibliográficas.-
dc.descriptionThis paper studies the extent to which crowd support provides home advantage, using information from South American football leagues. To do this I exploit a natural experiment arising from the fact that in 2013 the Argentine football association prohibited the attendance of visiting crowds into football matches. I use the Uruguayan and Brazilian leagues as controls. The results suggest that the impact of the crowd on home advantage is positive and significant.-
dc.descriptionRossi, Martín A.-
dc.formatapplication/pdf-
dc.languageen-
dc.publisherUniversidad de San Andrés-
dc.source.urihttp://hdl.handle.net/10908/11786-
dc.subjectSoccer -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.-
dc.subjectSoccer -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.-
dc.subjectSoccer -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.-
dc.subjectSoccer fans -- Argentina -- Psychological aspects -- Econometric models.-
dc.subjectSoccer fans -- Brazil -- Psychological aspects -- Econometric models.-
dc.subjectSoccer fans -- Uruguay -- Psychological aspects -- Econometric models.-
dc.subjectFútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.-
dc.subjectFútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.-
dc.subjectFútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.-
dc.subjectHinchas de fútbol -- Argentina -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.-
dc.subjectHinchas de fútbol -- Brasil -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.-
dc.subjectHinchas de fútbol -- Uruguay -- Aspectos psicológicos -- Modelos econométricos.-
dc.titleDo football crowds matter?-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis-
dc.typeinfo:ar-repo/semantics/tesis de grado-
Aparece en las colecciones: Universidad de San Andrés

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.